"Zákon jsme projednávali mnohokrát včetně stranických expertu koaličních stran. Prezentoval jsem ho na klubech včetně občanských demokratů, pro které jsme vypracovali i speciální dokument objasňující jednotlivé nástroje a ekonomické přínosy. Jelikož jsme nedostali další odezvu, postupovali jsme standardním legislativním procesem. Od ministerstva dopravy, které reprezentuje ve vládě právě Martin Kupka, jsme v meziresortním řízení jakékoliv zásadní výhrady neobdrželi," uvedl Bartoš.

V rámci připomínkového řízení resort reagoval na návrhy některých samospráv. Co se ale podle Bartoše nepodařilo odstranit, jsou obavy Svazu měst a obcí a několika krajů, zda na nové činnosti, které budou podle zákona vykonávat, dostanou adekvátní financování. Samosprávy chtějí také ujištění, že stát neomezí podporu sociální práce v obcích, kde už teď mají sociální pracovníci nízké platy.

Dnes na konferenci ministr vyjádřil přesvědčení, že vláda zákon brzy schválí a že se ještě před letními prázdninami podaří zahájit jeho projednávání ve Sněmovně. "Je to milník v Národním plánu obnovy, kdybychom ho neschválili zaplatíme pokutu deset miliard korun. To je, myslím, dobrá motivace, proč něco udělat," řekl. Účinnost zákona od července 2025 podle něj zatím není ohrožena.

Zároveň odmítl kritiku vzniku nových úřednických míst, Podle něj je to dobrá investice, protože zákon zastaví přibývání lidí, kteří čerpají příspěvek na bydlení, takže se zastaví i růst státních výdajů.

Bartoš je také