dnes je 16.6.2024

Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Digitalizace stavebního řízení

13.5.2024, Zdroj: MF ČR

Ministerstvo financí dokončilo v roli centrálního zadavatele veřejné zakázky na dodávky výpočetní techniky pro stavební úřady v rámci projektu Digitalizace stavebního řízení. Centrální veřejné zakázky „Dynamický nákupní systém na prostředky ICT v resortu Ministerstva financí – Výzva 2-2024“ se účastnilo 461 obcí a měst. Zúčastněným subjektům byl dne 28. 3. 2024 rozeslán pokyn k uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem č.j. MF-7600/2024/6601-15. Ministerstvo financí neobdrželo ve lhůtě pro podání námitek námitky proti výběru dodavatele.

Druhé veřejné zakázky s názvem „Dynamický nákupní systém na prostředky ICT v resortu Ministerstva financí – Výzva 3-2024“ se účastnilo 182 obcí a měst, kterým byl dne 3. 5. 2024 rozeslán pokyn k uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem č.j. MF-10338/2024/6601-19. Níže jsou uvedeny nejčastěji pokládané dotazy a související odpovědi. 

Úloha Ministerstva financí je v rámci projektu Digitalizace stavebního řízení omezena výlučně na zadávání veřejné zakázky na dodávky výpočetní techniky. Ministerstvo financí nezajišťuje proces dotačního financování a ani nemá v této oblasti relevantní informace. Ohledně financování je třeba se obrátit na Ministerstvo pro místní rozvoj/Centrum pro regionální rozvoj. 

Nejčastěji kladené otázky a odpovědi

  1. Otázka: Na dodávky výpočetní techniky byla ze strany Ministerstva pro místní rozvoj přislíbená dotace. V obdrženém dopise se ohledně dotačního financování nic neuvádí a ze smlouvy vyplývá závazek kupujícího uhradit smluvní cenu. Bude tedy kupní cena uhrazena z dotací?
    Odpověď: Ministerstvo financí nezajišťuje dotační financování výdajů na pořízení výpočetní techniky. Vydání rozhodnutí o poskytnutí dotace a komunikaci v této oblasti zajišťuje Ministerstvo pro místní rozvoj/Centrum pro regionální rozvoj. Z tohoto důvodu dopis neobsahuje  informace k dotačnímu financování. Kontaktní údaje k otázkám ohledně dotace a financování: Digitalizace stavebního řízení – Centrum pro regionální rozvoj (crr.cz), popis financování projektu: Digitalizace stavebního řízení – Realizace a financování projektu (crr.cz)
  2. Otázka: V záhlaví smlouvy máme doplnit č.j. – jaké číslo jednací máme uvést? Můžeme doplnit naše číslo smlouvy? 
    Odpověď: Údaj můžete vyplnit libovolně, příp. jej úplně smazat. 
  3. Otázka: V hlavičce smlouvy se má doplnit bankovní účet kupujícího. Jaký bankovní účet máme uvést?
    Odpověď: Údaj o bankovním účtu se ve smlouvě uvádí výhradně pro účely smluvního vztahu s dodavatelem. Zde můžete uvést libovolný bankovní účet Vaší organizace. Nemusí se jednat o bankovní účet uvedený v žádosti o poskytnutí dotace.
  4. Otázka: Koho bychom měli určit jako kontaktní osobu podle čl. XIII smlouvy?
    Odpověď: Volba kontaktní osoby je na pověřujícím zadavateli. Mělo by se jednat o pracovníka, který bude za pověřujícího zadavatele řešit záležitosti týkající se plnění smlouvy (např. případné vady plnění). Osoba přejímající dodávku a její kontaktní údaje se uvádí v příloze č. 2 smlouvy.
  5. Otázka: Můžeme upravovat znění smlouvy jiným
 
Nahrávám...
Nahrávám...