Příklady úspěšných projektů (programy Rozvoj,
Marketing a ICT v podnicích) 1)
1) Příklady úspěšných projektů byly převzaty z materiálů Agentury
CzechInvest on line (http://www.czechinvest.org/hledat?q=p%C5%99%C3%ADpadov%C3%A9+studie)
Zvýšení
konkurenceschopnosti firmy - pořízení CNC frézovacího obráběcího centra
Příjemce dotace: Společnost LIMID Mohelno, s.r.o., která se zaměřuje na
strojírenské činnosti. Svými dodávkami se podílí na kompletaci finálních výrobků
převážně pro automobilový, zbrojní a nábytkářský průmysl. V procesu výroby používá
technologie tváření za studena a v této oblasti firma dosáhla řady úspěchů a
vydobyla si poměrně pevné postavení mezi výrobci auto-komponentů.
Zaměření projektu: Projekt byl zaměřen na pořízení CNC obráběcího centra a 3D měřicího
zařízení. Rozšiřování výrobních možností o moderní obráběcí zařízení bylo důležitým
krokem pro další růst a zvýšení konkurenceschopnosti firmy. Mezi další motivy,
které vedly k pořízení nových technologií, patřila poptávka odběratelů firmy po
přesném obrábění a po nových výrobcích, dále potřeba rozšířit podnikatelské
aktivity či navýšit objem produkce a zvýšit efektivnost. Nákup nových strojů
proběhl na základě výběrových řízení. Instalace CNC laserového řezacího centra
si pro svou velikost vyžádala stavební úpravy - vybourání původních vrat, instalaci otočného jeřábu,
vybudování skladu technických plynů, přípojky tlakového vzduchu a elektřiny.
Rozpočet projektu a program
podpory: Program Rozvoj, který je
funguje v rámci Operačního programu Podnikání a inovace. Celkové náklady
projektu činily 11 mil. Kč, z čehož bylo z dotace financováno 5,1
mil. Kč.á
projektu
Prezentace značky BOTTLING
PRINTING v zahraničí
Příjemce dotace: Společnost BOTTLING PRINTING s.r.o. nabízí potiskovací
technologie, jako jsou jednotlivé tiskárny, ale i komplexní řešení identifikace
a značení výrobků. K těmto zařízením nabízí firma prodej a dodávky spotřebních
materiálů, jejichž minimální zásobu drží na skladě, aby uspokojila veškeré požadavky
zákazníků. Společnost se dále zabývá výrobou elektronických součástí. Firma v
současnosti vyrábí, kromě jiného, také příslušenství k potiskovacím
technologiím. Jedná se zejména o automatické manipulátory, které umožňují pohyb
potiskovací hlavy a během tohoto pohybu se tiskne požadovaná informace na
výrobek. Dalším produktem společnosti BOTTLING PRINTING s.r.o. jsou dopravníky
výrobků nebo složitější uchopovací zařízení, které umožňuje polohování a
orientaci výrobku tak, aby bylo možné účelně aplikovat potisk. Veškeré výrobky
jsou příslušenstvím k tiskárnám, které firma
dodává na český trh.
Zaměření projektu: Firma chtěla posílit vlastní pozice, zvýšit export nebo zavést
export ve vybraných zahraničních trzích speciálními potiskovacími technologiemi
do teritorií, které se jeví jako dlouhodobě perspektivní. Konkrétně se jedná o
Slovensko a Rumunsko. Na Slovensku byla velmi dobrá perspektiva zvýšení objemu
exportu, neboť na Slovensku se např. zvyšoval podíl automobilového průmyslu,
který je jedním z cílových sektorů exportu. V Rumunsku byl třeba provést
marketingový průzkum, ale na základě znalostí, se tento trh jevil jako
perspektivní z důvodu zvyšování kapacit potravinářského průmyslu. Nové země se
vstupem do EU postupně modernizují potravinářské podniky a jejich provoz
harmonizují s předpisy EU, mimo jiné i v oblasti balení a značení výrobků.
Projekt byl zahájen v květnu roku 2007 a ukončen byl v listopadu stejného roku.
Během této doby byly uskutečněny účasti v rámci 4 veletrhů (2 na Slovensku a 2
v Rumunsku), vytvořeny nové webové stránky v angličtině, rumunštině a slovenštině.
Také byly vytištěny propagační materiály a vyrobeny reklamní předměty v angličtině,
rumunštině a slovenštině.
Program podpory: Program Marketing, který je funguje v rámci Operačního programu
Podnikání a inovace. Celkové náklady projektu činily 1.025.066 Kč, z čehož
bylo z dotace financováno 425.373 Kč.
Zavedení obchodně výrobního
informačního systému v tiskárně H.R.G.
Příjemce dotace: H.R.G. spol. s r. o. je ofsetovou tiskárnou zaměřující se na
archový tisk. Je zakládajícím členem skupiny Press Island, jež sdružuje dalších
7 společností a dohromady tvoří jeden z nevýznamnějších polygrafických subjektů
na českém trhu. V rámci této skupiny se H.R.G. soustřeďuje na předtiskovou
grafickou úpravu, archový tisk (tj. letáky, plakáty, brožury, knihy) a
knihárenské zpracování.
Zaměření projektu: Vzhledem k velkému nárůstu počtu zakázek v posledních letech byla
tiskárna H.R.G. nucena hledat řešení směřující ke snížení administrativních
nákladů (časová náročnost při opakovaném ručním vypisování a s tím spojené
chyby) k nim se vážící, a zejména efektivněji propojit a monitorovat práci
jednotlivých oddělení. Toho nebylo možno dosáhnout bez vhodného informačního
systému (IS). Projekt byl zahájen instalací potřebného hardwarového vybavení.
Poté byl na firemní server a pracovní stanice nainstalován informační systém
Cicero X (polygrafický IS, v H.R.G. využívaný především pro řízení výroby,
obchodu a kalkulace) a Money S5 (ekonomický IS) a realizovalo se propojení obou
systémů. Následovalo nastavení modulu kalkulace a školení obsluhy. V dalších
fázích se postupně uváděly do provozu další moduly IS Cicero X a byli s ním
seznamováni zaměstnanci. Průběžně se upravovalo nastavení IS a jednotlivých
modulů podle potřeby obsluhy. Dále se také zdokonalovalo propojení a výměna dat
mezi IS Cicero X a Money S5. Díky implementaci obou informačních systémů došlo
k výraznému snížení administrativních
nákladů spojených s dodatečnou
zakázkou (konec zbytečného ručního přepisování, snížení chybovosti), uvolnění
značné části pracovních sil v účetním oddělení k důležitějším úkonům, rychlejšímu
odbavení každé zakázky, a tím zvýšení konkurenceschopnosti tiskárny při vysokém
tempu…