Doporučení, tipy, metodické postupy, praktické příklady
Přehled
častých dotazů a odpovědí 1
Bude MŠMT poskytovat nějakou podporu předkladatelům?
MŠMT
bude poskytovat předkladatelům metodickou podporu ve formě seminářů pro žadatele
a konzultací.
Jsou k dispozici metodiky na přípravu projektů?
V
současné době je k dispozici příručka pro žadatele, která je zaměřena především
na běžné projekty prioritní osy 2 včetně příloh. Nejpozději v den vyhlášení
výzvy/výzev, která bude otevřena i pro velké projekty, budou v aktualizované příručce
pro žadatele k dispozici relevantní informace na přípravu projektové žádosti
pro velké projekty.
Může jedna instituce (např. škola) předkládat několik projektů?
Ano.
Toto závisí pouze na rozhodnutí předkladatele.
Jaké byly zjištěny nedostatky při monitoringu projektových záměrů
podaných v předběžné výzvě ke zvyšování absorpční provedené v roce 2008?
- V
mnoha případech se neuvažuje primárně o získání kvalitních odborníků ze zahraničí
pro výzkumnou práci v ČR a pro posílení výzkumu, ale o navázání spolupráce se
zahraničím, nebo o možnosti většího zapojení do kooperací se zahraničními
pracovišti..
- Často chybí konkrétní
specifikace potřebného vybavení. Požadavky předkladatelů jsou často popsány
velmi nekonkrétně.
- Vzhledem k velkému rozšíření
partnerské spolupráce je důležité, aby byla známa věcná povaha jejich
spolupráce, rozdělení rolí ve výzkumu, podíl na výsledcích výzkumu atd. Toto je
možné popsat i v situaci, kdy pro formu a právní náležitosti partnerství není
vodítko ze strany řídícího orgánu. Obecně není otázce partnerství věnována
dostatečná pozornost.
- Prioritní osy 1 a 2 předpokládají,
že vzniklé výsledky výzkumu najdou uplatnění v praxi. V řadě projektů není zřejmé
ani to, jaké výsledky budou využívany v aplikační sféře, ani kdo budou budoucí
konkrétní uživatelé výsledků,ani jak bude přenos výsledků do aplikační sféry
zajišťován.
- U prioritní osy 2 předkladatelé
často uvádějí řadu činností, které spolu mohou souviset, ale nespadají nutné do
příslušné prioritní osy (např. přednáškové sály, výukové prostory apod.).
Naopak jádro projektu, tedy pořízení technologií, je relativně malé. Jsou
naopak zdůrazňovány aktivity (např. opravy budov), které s projektem souvisejí
pouze nepřímo.
- Projekty prioritní osy
1 a 2 uvádějí…