Ministerstvo financí dokončilo v roli centrálního zadavatele veřejnou zakázku na dodávky výpočetní techniky pro stavební úřady v rámci projektu Digitalizace stavebního řízení. Centrální veřejné zakázky se účastnilo 461 obcí a měst. Zúčastněným subjektům byl dne 28.3.2024 rozeslán pokyn k uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem č.j. MF-7600/2024/6601-15. V současné době připravujeme vyhlášení druhé veřejné zakázky pro zbývající zadavatele. Níže jsou uvedeny nejčastěji pokládané dotazy a související odpovědi.
Úloha Ministerstva financí je v rámci projektu Digitalizace stavebního řízení omezena výlučně na zadávání veřejné zakázky na dodávky výpočetní techniky. Ministerstvo financí nezajišťuje proces dotačního financování a ani nemá v této oblasti relevantní informace. Ohledně financování je třeba se obrátit na Ministerstvo pro místní rozvoj/Centrum pro regionální rozvoj.
Nejčastěji kladené otázky a odpovědi
- Otázka: Na dodávky výpočetní techniky byla ze strany Ministerstva pro místní rozvoj přislíbená dotace. V obdrženém dopise se ohledně dotačního financování nic neuvádí a ze smlouvy vyplývá závazek kupujícího uhradit smluvní cenu. Bude tedy kupní cena uhrazena z dotací?
Odpověď: Ministerstvo financí nezajišťuje dotační financování výdajů na pořízení výpočetní techniky. Vydání rozhodnutí o poskytnutí dotace a komunikaci v této oblasti zajišťuje Ministerstvo pro místní rozvoj/Centrum pro regionální rozvoj. Z tohoto důvodu dopis neobsahuje informace k dotačnímu financování. Kontaktní údaje k otázkám ohledně dotace a financování: Digitalizace stavebního řízení – Centrum pro regionální rozvoj (crr.cz), popis financování projektu: Digitalizace stavebního řízení – Realizace a financování projektu (crr.cz).
- Otázka: V záhlaví smlouvy máme doplnit č.j. – jaké číslo jednací máme uvést? Můžeme doplnit naše číslo smlouvy?
Odpověď: Údaj můžete vyplnit libovolně, příp. jej úplně smazat.
- Otázka: Ve smlouvě je upravena přenesená daňová povinnost. Podle našeho názoru nemáme povinnost v tomto režimu postupovat. Můžeme postupovat standardně, tj. fakturace dodavatele včetně DPH?
Odpověď: Ano. Režim přenesené daňové povinnosti se uplatní pouze v zákonem stanovených případech. Smlouva je na tuto eventualitu formulačně připravená, ale související ustanovení se využije pouze při splnění zákonných podmínek (viz čl. IV odst. 4 a 5 smlouvy). Ve vztahu k činnosti stavebních úřadů není uplatnění režimu přenesené daňové povinnosti pravděpodobné. Ustanovení ve smlouvě neodstraňujte.
- Otázka: Lze do smlouvy doplnit kupní cenu včetně DPH?
Odpověď: Ano. Do tabulky s kupní cenou lze doplnit další řádek například následujícím způsobem.
Předmět koupě |
Cena bez DPH za 1 ks předmětu koupě |
Množství |
Cena celkem bez DPH |
Notebook DSŘ |
18 968,00 Kč |
XXX ks |
dopočteno součinem dílčí ceny a množství |
Monitor DSŘ |
8 246,00 Kč |
XXX ks |
dopočteno součinem dílčí ceny a množství |
Dok. stanice DSŘ |
2 974,00 Kč |
XXX ks |
dopočteno součinem dílčí ceny a množství |
Příslušenství DSŘ |
271,00 Kč |
XXX ks |
dopočteno součinem dílčí ceny a množství |
Kupní cena bez DPH |
dopočteno součtem výše uvedených součinů dílčích cen a množství |
Kupní cena včetně DPH |
celková kupní cena včetně DPH |
- Otázka: Koho bychom měli určit jako kontaktní osobu podle čl. XIII smlouvy?
Odpověď: Volba kontaktní osoby je na pověřujícím zadavateli. Mělo by se jednat o pracovníka, který bude za pověřujícího zadavatele řešit záležitosti týkající se plnění smlouvy (např. případné vady plnění). Osoba přejímající dodávku a její kontaktní údaje se uvádí v příloze č. 2 smlouvy.
- Otázka: Smlouvu budeme uzavírat v elektronické formě. Jakým způsobem máme upravit čl. XIII odst. 12 smlouvy?
Odpověď: Pokud budete smlouvu uzavírat v elektronické podobě, můžete výše uvedený odstavec upravit takto: „Tato Smlouva je vyhotovena v 1 vyhotovení v českém…