Závěr
Nejčastější nedostatky
identifikované při kontrolách vyúčtování projektů
- Nedostatečné dokládání vynaložených výdajů nebo chybějící podpisy
oprávněných osob
- Nedostatečná znalost podmínek programu a z toho vyplývající
pochybení (realizace neschválených aktivit, úhrady mimo zvláštní účet projektu,
úhrady v hotovosti nad stanovený limit atd.)
- Nesouhlasí fakturované plnění (počet, cena) s objednávkou či
smlouvou s dodavatelem
- Fakturace za dodávku zboží/služeb před datem podpisu smlouvy s
dodavatelem
- Neoznačení souvislosti faktur s projektem
- Předkládání výdajů k proplacení, které nemají souvislost s
projektem, ale s běžným provozem organizace (např. vedení účetnictví organizace
aj.)
- Nadhodnocené ceny expertních služeb
- Nesprávný postup při zadávání veřejných zakázek
- Neohlášení změny v projektu před jejich realizací
- Nedodržování termínů, např. pozdní odevzdání monitorovacích
zpráv, žádosti o platbu aj.
S ukončením realizace
povinnosti příjemce nekončí
Ještě
nějakou dobu po ukončení realizace projektu je příjemce povinen dodržovat určité
podmínky a zachovat vytvořené výsledky projektu. Mezi tyto podmínky patří např.:
- Podávat
monitorovací zprávy o zajištění udržitelnosti výsledků projektu
- Uchovávat účetní doklady vztahující se k projektu
- Zachovat výsledky projektu po určitou dobu od…