Prioritní osa 1 - Počáteční vzdělávání
1.1 Zvyšování kvality ve
vzdělávání
Podporované
aktivity jsou:
- Vytváření
podmínek pro komplexní metodickou podporu tvorby školních vzdělávacích programů
a jejich inovací, včetně konzultační a poradenské činnosti v oblasti tvorby
metodologických nástrojů a dokumentů kurikulární reformy.
- Implementace nových kurikulárních dokumentů do praxe škol a
informační podpora kurikulární reformy zaměřená na cílové skupiny pedagogů a
rodičů.
- Zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností
včetně tvorby modulových výukových programů s důrazem na mezipředmětové vazby.
- Zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností,
které zvyšují kvalitu výuky cizích jazyků (včetně e-learningu).
- Rozšíření výuky v cizích jazycích na středních školách.
- Vytváření podmínek pro dlouhodobé hostování kvalifikovaných učitelů
jazyků z EU.
- Zlepšování podmínek pro využívání ICT pro žáky a učitele, a to
mimo vyučování.
- Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech.
- Rozvoj sociálního partnerství škol a školských zařízení, síťové
formy spolupráce.
- Spolupráce institucí počátečního vzdělávání s aktéry na trhu
práce (včetně zahraničních).
- Spolupráce institucí počátečního vzdělávání s partnery na
rozvoji obcí a regionů.
- Vytvoření informačního a komunikačního systému v počátečním vzdělávání.
- Rozvoj kariérového poradenství ve školách i na systémové úrovni,
včetně vyhledávání žáků ohrožených nesprávnou volbou nebo předčasným odchodem
ze systému vzdělávání.
- Tvorba a zavádění certifikovaných systémů řízení kvality a metod
evaluace a autoevaluace škol.
- Vytváření podmínek pro zvýšení kvality práce školní inspekce.
- Podpora informačních center ve školách, včetně marketingové
podpory.
- Rozvoj podnikatelských znalostí a dovedností studentů počátečního
vzdělávání.
- Rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků a studentů pro udržitelný
rozvoj.
Příjemci
podpory u individuálních projektů jsou:
ústřední orgány státní správy, příspěvkové organizace, kraje, školy a školská
zařízení, vysoké školy, sdružení a asociace škol, právnické osoby působící ve
vzdělávání a kariérovém poradenství, města, obce, svazky obcí, nestátní
neziskové organizace, organizace zaměstnavatelů a odborové organizace zaměstnanců,
hospodářská komora.
Příjemci
podpory u globálních grantů (zprostředkovatelem
globálních grantů je kraj) jsou: školy a školská zařízení, vysoké školy, sdružení
a asociace škol, právnické osoby působící ve vzdělávání a kariérovém
poradenství, města, obce, svazky obcí, nestátní neziskové organizace,
organizace zaměstnavatelů a odborové organizace zaměstnanců, hospodářská
komora.
1.2 Rovné příležitosti žáků, včetně žáků se
speciálními vzdělávacími potřebami
Podporované
aktivity jsou:
- Uplatňování
a zlepšování organizačních forem a výuky a vyučovacích metod podporujících
rovný přístup ke vzdělání, včetně tvorby individuálních vzdělávacích programů a
využití ICT a e-learningových aplikací.
- Zvyšování kompetence pedagogických pracovníků pro…