Příklady úspěšných projektů
Komplexní
vzdělávací proces zaměstnanců firmy PHARMIX, s.r.o. 1
Příjemce
dotace: Společnost PHARMIX s.r.o.
byla založena v roce 2000 jako nástupnická společnost PHARMING a.s. Praha, ve
své činnosti navázala na třicetiletou tradici strojírenské výroby. PHARMIX
s.r.o. patří v současnosti mezi významné výrobce a dodavatele strojů a zařízení
pro farmaceutický, potravinářský a chemický průmysl. Tradičním sortimentem
strojů vlastní konstrukce a vývoje jsou vertikální homogenizátory. PHARMIX
s.r.o. je historicky jedním z prvních výrobců uvedených strojů. Společnost působí
v oblasti dodávek technologických linek i jednotlivých zařízení, jejichž
konstrukce umožňuje implementaci do technologických linek. Výrobní program
sestává z vlastního portfolia strojů a zařízení a ze zakázkové výroby. Export
je významnou položkou obratu naší společnosti a tvoří více než 65% celé
produkce. Našimi zákazníky jsou významné farmaceutické, potravinářské a
chemické společnosti v ČR, v zemích východní Evropy, v Německu, Rakousku,
Dánsku, Švédsku, Itálii, zemích Beneluxu a ve Velké Británii. Některé produkty
směřují i do USA, Kanady, Číny, Mexika a Brazílie. Marketingová strategie společnosti
směřuje rovněž na arabské a perské obchodní teritorium (Spojené Arabské
Emiráty, Sýrie, Írán).
Zaměření
projektu: Žadatel PHARMIX, s.r.o.
jako výrobní a exportní společnost pociťuje na trhu pracovních sil dlouhodobě
nedostatek vhodných kvalifikovaných pracovníků z řad specializovaných dělnických
profesí a kompetentních pracovníků - manažerů a THP.V rámci strategie firmy je
zaveden dlouhodobý systém firemního vzdělávání stávajících pracovníků s cílem
jejich udržení, adaptability na měnící se podnínky trhu (harmonizace s
legislativou EU) a rozvoje jejich potenciálu s efektem zvýšení
konkurenceschopnosti firmy na trzích EU a třetích zemí. Hlavním cílem projektu
je zlepšit práci se zákazníkem, stabilizovat růst společnosti a posílit image
firmy pro všechny cílové stakeholdery. V průběhu projektu bude postupně podle
harmonogramu proškoleno 43 pracovníci z řad managementu, kvalifikovaných dělníků,
THP pracovníků a mistrů v tematických okruzích, zahrnujících manažerské
dovednosti, umění komunikace a vztahů, osobní rozvoj,marketing, obchod a práce
s výpočetní technikou. Každý úspěšný absolvent získá certifikát o úspěšném
absolvování vzdělávacích aktivit. Průběh projektu bude zachycen na webových
stránkách žadatele.
Výše
dotace: Doporučená výše finanční
podpory byla stanovena na 2.358.454 Kč.
Program
podpory: Operační program Lidské
zdroje a zaměstnanost. Oblast podpory 1.1: Zvýšení adaptability zaměstnanců a
konkurenceschopnosti podniků. Projekt bude realizován od 1. srpna 2009 do 31.
prosinec 2011.
Komplexní
vzdělávací proces zaměstnanců firmy MERCI, s.r.o. 2
Příjemce
dotace: Firma MERCI s.r.o. působí
na českém laboratorním trhu od roku 1993. Zpočátku malá česká obchodní firma se
sídlem v Brně a působící hlavně na Moravě se postupně rozšířila na výrobně-obchodní
firmu s působností po celém území České republiky (pobočky v Praze, Plzni,
Ostravě a Ústí nad Labem), dceřinými firmami ve Slovenské republice, v Lotyšsku
a na Ukrajině, a s exportními aktivitami do řady dalších Evropských i
mimoevroských zemí.Počáteční nabídka laboratorního sortimentu s důrazem na
podporu hlavně tradičních českých výrobců byla postupně rozšířena o výrobky
desítek zahraničních i mnoha nových českých producentů. Základní nabídka firmy
se s postupem doby výrazně rozšiřovala (na současných více než 20 000 položek).
Z počátečního sortimentu zejména spotřebního laboratorního materiálu se stal
ucelený sortiment potřeb pro laboratoře zahrnující od skla, plastu, porcelánu,
filtračních papírů a materiálů, ochranných pomůcek až po širokou paletu
laboratorních přístrojů, chemikálií a laboratorního nábytku. Podstatným rozšířením
nabídky firmy bylo zahájení vlastní výroby laboratorního nábytku MERCI (od roku 1995), který si získal řadu zákazníků v tuzemsku i v zahraničí. Vedle
autorizované projekce a montáže laboratorního nábytku firmy Köttermann nabízí
tedy firma MERCI zajímavou plnohodnotnou tuzemskou alternativu včetně
plného zákaznického servisu - od projektu vytvořeného pomocí programu AutoCad,
alternativní cenové nabídky, výroby dle požadavku zákazníka až po kompletní
montáž a instalaci.
Zaměření
projektu:
Realizátor
projektu pociťuje na trhu pracovních sil dlouhodobě nedostatek vhodných
pracovníků všech úrovní. Namísto nesystémového přetahování a přeplácení
hotových lidí od firem v okolí chceme postoupit k dlouhodobé systematické
firemní přípravě vlastních pracovníků. Nevýhodou systému je pak pro žadatele
existující fluktuace. Odcházející zaměstnanec si odnese část investice do vzdělávání
s sebou. Výhodou pro region je, že se neztratí a získané kompetence využije i v
jiné firmě. I z tohoto důvodu vnímá Žadatel dotaci z ESF jako účelnou. Byla
provedena interní analýza managementem, která zanalyzovala období posledních
let a dále byla vypracována strategická SWOT analýza Žadatele (viz záložka Žadatel
projektu - Stručná charakteristika žadatele).Bylo konstatováno, že v současné
době již není možný extenzivní rozvoj firmy. Není ekonomické navyšovat počet
zaměstnanců, existuje pouze možnost intenzifikace využití stávajícího
pracovního týmu. Jako další zdůvodnění potřebnosti může také sloužit každoroční
výsledek auditu, jež je prováděn v rámci certifikace ISO 9001, 14001, 18001. Na
základě všech těchto zdrojových informací tak byly navrženy jednotlivé kurzy ze
školících modulů - např. kurzy Komunikace či Excel I a II. Hlavním cílem je zvýšit
schopnosti a dovednosti zaměstnanců a tím docílit zvýšení hodnoty firmy, zvýšení
konkurenceschopnosti, dosažení firemních strategických cílů, spokojenosti
zákazníků a firemních zaměstnanců, vytvoření si týmu interních lektorů. Prostředkem
pro dosažení cílů je proškolení vybraných skupin pracovníků. Cílovými skupinami
jsou zaměstnanci z vedení firmy, obchodníci, produktoví specialisté, pracovníci
logistiky, skladů, montéři a fin. a ekonom. pracovníci. Předpokládá se proškolení
zaměstnanců (úspěšnost ve výši 80 %) v oblasti komunikace, osobního rozvoje,
marketingu, obchodu, výpočetní techniky, jazyků a…