dnes je 28.3.2024

Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Závěrečná monitorovací zpáva projektu - popis aktivit

13.11.2017, , Zdroj: Verlag Dashöfer

3.34
Závěrečná monitorovací zpáva projektu – popis aktivit

Mgr. Petr Burda

Úvod

Cílem příspěvku je představit Vám celkovou strukturu závěrečné zprávy, která je povinným výstupem tzv. "měkkých" (vzdělávacích) projektů. Tentokrát se zaměříme na popis jednotlivých aktivit, které byly v rámci projektu realizovány.

Jak jsme se dozvěděli minule, právě na kvalitě a zpracování závěrečné monitorovací zprávy velmi často závisí proplacení posledních zálohových plateb a úspěšně zakončení projektu. Naopak jakékoliv odchylky od původního záměru, nesplnění monitorovacích indikátorů, špatně či nepřesně popsané činnosti realizačního týmu, nesoulad ve výkazech práce a v čerpání finančních prostředků velmi často vedou ke krácení dotace a mohou znamenat problémy s ukončením projektu.

II. Realizace projektu

II.1 Realizované klíčové aktivity

Číslo aktivity 2 Název aktivity Výběr účastníků
Období realizace aktivity* 1. 4. 2015 – 31. 5. 2015, 1. 7. 2015 – 30. 11. 2015
Podrobný popis realizace aktivity

Hlavními osobami, které realizují tuto klíčovou aktivitu, jsou HR specialistka a Pracovní psycholog (ve spolupráci s Koordinátorkou vzdělávacích aktivit, případně Administrativním asistentem). Především právě tito dva specialisté zodpovídají za co možná nejlepší výběr budoucí pracovní pozice jednotlivých zájemců o Kariérní restart, potažmo pomáhají zájemcům s definicí nejvhodnějšího řešení pro jejich další profesní směřování a vývoj.

HR specialistka a Pracovní psycholog se do projektu měli zapojit pouze v několika měsících, nicméně vývoj celkového konceptu projektu původní záměr narušil a nakonec bylo dohodnuto, že se účast obou rozloží do celé délky trvání projektu.

HR specialistka

Duben 2015

HR specialistka započala přípravy na zapojení do projektu již v průběhu dubna a to počátkem druhého týdne (8. 4. 2015), kdy se setkala se zájemci o pozici Projektový manažer, aby s nimi prodiskutovala jejich představy a případně jim poradila při rozhodnutí, zda je do budoucna právě pozice projektového manažera pro ně nejvhodnější, anebo by raději měli zvolit jinou z nabízených pozic.

Dále se podílela na nastavení vzdělávacího plánu a harmonogramu jednotlivých školení a stáží.

Květen 2015

V květnu se HR specialistka plně zapojila do realizace projektu, kdy se věnovala především zájemcům o pozici Technický pracovník, jejichž školení bylo naplánováno na červen a červenec.

Červen 2015

Červen – vzhledem k malému počtu zájemců o projektové aktivity – se HR specialistka věnovala jiným aktivitám. Během tohoto měsíce zůstal zachován kontakt s potenciálními zájemci o projekt a s realizačním týmem, se kterým konzultovala další možnosti oslovení potenciálních účastníků a zodpovídala jednotlivé dotazy uchazečů ohledně dalšího profesního nasměrování.

Červenec 2015

Do projektu se HR specialistka naplno vrátila na konci července a od tohoto měsíce a nadále již své služby poskytuje zájemcům o zapojení do projektu pravidelně na základě zájmu ze strany uchazečů.

Srpen 2015

Objem práce a pracovní vytížení HR specialistky byl významně navýšen v měsíci srpnu, kdy se uskutečnila dvě velká výběrové řízení ve spolupráci s Úřadem práce hl. m. Prahy, kterých se zúčastnily desítky zájemců o vstup do projektu. HR specialistka se s každým uchazečem individuálně setkala a na základě pohovoru a sběru informací o znalostech, zkušenostech a dovednostech doporučila výběr nejvhodnější pozice a následného profesního zaměření. Pozitivním jevem v této fázi byla i skutečnost, že se cílová skupina začala zapojovat do projektu i na základě vlastní iniciativy, a to zejména prostřednictvím webových stránek ( www.kariernistart.cz ) a plakátů vyvěšených na Úřadech práce a rozdávaných pracovníky, kteří přímo s nezaměstnanými pravidelně komunikují.

V této fázi se HR specialistka zaměřila rovněž na nastavení vzdělávacích plánů.

Září 2015

Zvýšený zájem o zapojení cílového skupiny do projektu nejen na základě dalšího uskutečněného výběrového řízení, ale také z vlastní iniciativy jednotlivých zájemců, podpořené zvýšenou propagací projektu (webové stránky, plakáty, komunikace s cílovou skupinou projektu) bylo důvodem pro poměrně intenzivní zapojení HR specialistky v měsíci září. Ta se, kromě identifikace a analýzy dosavadních znalosti a zkušenosti jednotlivých účastníků a jejich následné doporučení na příslušné pozice v rámci projektu, zaměřila i na sestavování vzdělávacích plánů a harmonogramů školení a stáží.

Veškerá organizačně - administrativní činnost (nastavování harmonogramu stáží a školení) HR specialistky probíhala v úzké komunikaci a vazbě na členy realizačního týmu a zejména s Pracovním psychologem a Koordinátorem vzdělávacích aktivit, potažmo s příslušnými mentory a lektory.

Pracovní psycholog

Duben 2015

Podobně jako HR specialistka, také Pracovní psycholog zahájil přípravu na zapojení do projektu již v průběhu měsíce dubna, nicméně naplno se do projektových aktivit zapojil až v květnu 2015.

Květen 2015

Služby pracovního psychologa byly zejména v měsíci květnu využívány poměrně intenzivně – zejména zájemci o pozici Projektového manažera, resp. zapojení účastníci měli o jeho služby relativně velký zájem. Pracovní psycholog v rámci náplně své práce komunikoval s cílovou skupinou uchazečů a sbíral informace o znalostech, zkušenostech a dovednostech vybraných účastníků. Na základě získaných informací a ve spolupráci s HR specialistkou pak pomáhal při výběru konkrétního školení a výběru nejvhodnějšího následného kariérního směřování jednotlivých zapojených uchazečů.

Červen, Červenec, Září 2015

V červnu a červenci, stejně jako v září se Pracovní psycholog do projektu nezapojil, resp. pracoval pouze dle potřeby. Na základě konzultací s účastníky projektu jsme totiž zjistili, že mají o služby psychologa zájem až na konci celého vzdělávacího cyklu, kdy jim může poradit a poskytnout podporu při přípravě na návrat na trh práce. A jak ukázaly první zkušenosti ze srpna, kdy poskytoval své služby účastníkům školení Projektového manažera a Technického pracovníka, jsou jeho služby velmi užitečné. Hned několik účastníků totiž díky kombinaci motivace a nově nabytého sebevědomí dokázalo uspět na pohovorech, do nichž se přihlásili, a získat tak nové zaměstnání. Naplnili tak účel projektu více než dobře.

Srpen 2015

Vzhledem k enormnímu zájmu cílové skupiny o zapojení do projektu zejména díky dvěma výběrovým řízením a dalším podpůrným aktivitám propagačního charakteru se pracovní psycholog opět naplno zapojil do práce s cílovou skupinou, a to konkrétně prostřednictvím osobních setkání se zájemci o vstup do projektu přímo na výběrových řízeních i individuálně. S jednotlivými zájemci detailně rozebíral jejich dosavadní praxi, pracovní zkušenosti, zájmy a další vlivy, které formují osobnostní a pracovní předpoklady k jednotlivým nabízeným pozicím. Součástí aktivit Pracovního psychologa byla rovněž spolupráce při přípravě harmonogramu jednotlivých školení a sestavování individuálních vzdělávacích plánů.

Koordinátorka vzdělávacích aktivit

Duben 2015 - září 2015

Koordinátorka vzdělávacích aktivit se jakožto členka realizačního týmu podílela v souvislosti s klíčovou aktivitou č. 2 (KA2 - Výběr účastníků) v daném monitorovacím období průběžně podílela zejména na komunikaci s cílovou skupinou, koordinaci vzdělávacích aktivit, přípravě výběrových řízení (ve spolupráci s Úřady práce), koordinaci lektorů a mentorů, přípravě a organizaci projektových vzdělávacích plánů pro cílovou skupinu.

Výběr účastníků

Výběr účastníků, resp. nábor zájemců v monitorovaném období probíhal dvěma způsoby:

1) prostřednictvím partnerských organizací, které zapojení do projektu nabízely svým zaměstnancům, resp. zaměstnancům dalších firem;

2) přes jednotlivé Úřady práce v pražských městských částech.

Výše uvedený postup, který jsme původně považovali za dostačující, neboť uvedené organizace komunikují s cílovou skupinou projektu a mohou tak informace o něm vč. popisu možností budoucího uplatnění a benefitů potenciálním zájemcům prezentovat přímo. Bohužel se ukázalo, že skutečnost se od teorie značně liší.(poznámka: opět důležitá zkušenost, naše know-how, které jsme na základě projektové realizace získali).

Od června 2015 jsme se z výše uvedených důvodů zaměřili na jiný způsob získávání zájemců, a sice výběrová řízení organizovaná Úřadem práce – konkrétně Krajskou pobočkou ÚP pro Prahu a ÚP pro Prahu 2. První z těchto akcí se uskutečnila 10. srpna 2015. Tohoto výběrového řízení se zúčastnilo celkem 16 uchazečů, z nichž 11 se ihned zapojilo do projektu. Druhé výběrové řízení se uskutečnilo hned 12. srpna 2015 s účastí 24 uchazečů, z nichž se do projektu okamžitě zapojilo 13 uchazečů. Ostatní účastníci obou výběrových řízení si nechali čas na rozmyšlenou, s tím, že se případně do projektu zapojí později.

Další výběrové řízení organizované Krajským ÚP pro Prahu se uskutečnilo 16. září 2015. Zúčastnilo se jej celkem 29 uchazečů. Z nich se do projektu zapojilo 22 zájemců.

Z výše uvedeného je patrné, že intenzivní a efektivnější spolupráce s Úřadem práce vedla k získání signifikantního nárůstu počtu uchazečů do projektu oproti počátečním měsícům zahájení realizace.

Všech výběrových řízení se samozřejmě účastnili také HR specialistka a Pracovní psycholog, kteří v jejich rámci zajišťovali základní poradenství při výběru nejvhodnější pracovní pozice.

Ve vztahu k rozpočtu projektu se tato klíčová aktivita odráží prostřednictvím nákladů na odměny pro HR specialistku a Pracovního psychologa:

  • HR specialistka: 104 455 Kč

  • Pracovní psycholog: 57 631 Kč

Celkem tedy: 162 086 Kč.

Číslo aktivity 3 Název aktivity Školení
Období realizace aktivity* 1. 5. 2015 – 31. 12. 201
Podrobný popis realizace aktivity
 
Nahrávám...
Nahrávám...