Prioritní osa 4a) a 4b) - Systémový rámec celoživotního
učení
Prioritní
osa 4a) - Systémový rámec celoživotního učení (Cíl Konvergence) Prioritní osa
4b) - Systémový rámec celoživotního učení (Cíl Regionální konkurenceschopnost a
zaměstnanost)
Podporované
aktivity jsou:
- Vytváření
a ověřování ŠVP na pilotních školách
- Informování široké veřejnosti o cílech a úloze kurikulární
reformy
- Vytvoření souboru kritérií a nástrojů k zjišťování kompetencí u žáků
v počátečním vzdělávání
- Vytvoření a pilotní ověření výchovně-vzdělávacích programů v zařízení
ústavní a ochranné výchovy ve školství
- Rozvoj kariérového poradenství ve školách na systémové úrovni
- Zavádění a pilotní ověřování programu a organizačních forem
práce
- Identifikaci faktorů ovlivňujících uplatnění absolventů středních
škol na trhu práce
- Vytváření a zavádění vlastního hodnocení škol a školských zařízení
- Vývoj, realizace a podpora centrálně řízených evaluačních procesů
při ukončování studia na středních školách
- Podpora informovanosti prostřednictvím informačního
elektronického systému
- Vytvoření a doplnění základních diagnostických a intervenčních
nástrojů pro síť školních poradenských zařízení v ČR
- Rozvoj systému poradenských služeb ve školách
- Vytvoření systému asistenčních služeb podle forem a druhů
poskytované podpory ve školství ČR.
- Budování systému včasné péče pro děti ze znevýhodněného prostředí
- Rozvoj klíčových kompetencí dětí a mládeže v zájmovém vzdělávání
- Další vzdělávání a podpora pedagogických pracovníků škol a školškých
zařízení s důrazem na kurikulární reformy.
Příjemci
podpory jsou: Ústřední orgány státní
správy.
Podporované
aktivity jsou:
- Návrh
a implementace optimálního systému…